Kontakta oss

Öppettider
Måndag till torsdag 8.15–16.45
Fredag 8.15–16.00

Sommartid
(midsommar till 31 augusti)
Måndag till fredag 8.15–16.00

Danica Pension använder BankID som säkerhetslösning

För att förenkla för dig att se över och förändra ditt sparande inför vi branschstandarden BankID som säkerhetslösning för Danica Pensions internettjänst, Danica eService.

Ett och samma BankID kan används hos samtliga anslutna internetbanker, myndigheter, kommuner och privata företag – oavsett vilken bank som utfärdat det.

BankID kan du få utfärdat av Danske Bank, ICA Banken, Ikano Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar Bank, Nordea, SEB, Skandiabanken, Sparbanken Syd, Sparbanken Öresund, Swedbank och Ålandsbanken. Tillsammans har dessa banker 8 miljoner internetbankskunder med möjlighet att använda BankID.

Det betyder samtidigt att inloggning med kodbox och e-Safekey tas bort för dig som loggar in via danicapension.se. För dig som sköter dina Danica-försäkringar via hembanken i Danske Bank sker inloggning på samma vis som förut.

BankID från Danske Bank beställer du här.

BankID på på fil eller kort från övriga banker beställer du här.

Mobilt BankID från övriga banker beställer du här.

 

Kontakta oss

Kontakta oss på Danica Pension så kan vi hitta en rådgivare åt dig där ni tillsammans kan diskutera och komma fram till vad som passar dig och ditt sparande bäst.

Alla andra typer av frågor och synpunkter är givetvis också alltid välkomna.

Vid frågor som gäller specifika ärenden eller innehåller personuppgifter rekommenderar vi att du kontaktar oss via säkra meddelanden med BankID.

Hur du beställer BankID hittar du här

Kontakt via säkra meddelanden

Vid frågor som gäller specifika ärenden eller innehåller personuppgifter rekommenderar vi att du kontaktar oss här via säkra meddelanden.

E-post
kundservice@danica.se

Vid frågor som gäller specifika ärenden eller innehåller personuppgifter rekommenderar vi att du kontaktar oss via säkra meddelanden ovan.

Ring
0752 48 10 00