Kontakta oss

Öppettider
Måndag till torsdag 8.15–16.45
Fredag 8.15–16.00

Sommartid
(midsommar till 31 augusti)
Måndag till fredag 8.15–16.00

Danica API

Tjänster och funktioner i Danica API

Hos Danica Pension kan du få tillgång till Danica API för att bygga applikationer som hjälper dig som förmedlare, kund, kundföretag eller anställd att teckna och administrera försäkringar.

Danica API innehåller bland annat funktioner för att administrera fondbyten, pensionsplaner, lägga till eller ta bort individer, ändra löner, ändra premier, göra premieuppehåll (vid föräldra- eller tjänstledighet), byta kostnadsställe, byta kategorier, och avsluta försäkringar. I Danica API finns det även funktioner för att teckna pensionsplaner och individuella försäkringar.

Identifikation sker med hjälp av BankID.

Kontakta oss för mer information om hur du kan arbeta med Danica API

Kontakta oss

Kontakta oss på Danica Pension så kan vi hitta en rådgivare åt dig där ni tillsammans kan diskutera och komma fram till vad som passar dig och ditt sparande bäst.

Alla andra typer av frågor och synpunkter är givetvis också alltid välkomna.

Vid frågor som gäller specifika ärenden eller innehåller personuppgifter rekommenderar vi att du kontaktar oss via säkra meddelanden med BankID.

Hur du beställer BankID hittar du här

Kontakt via säkra meddelanden

Vid frågor som gäller specifika ärenden eller innehåller personuppgifter rekommenderar vi att du kontaktar oss här via säkra meddelanden.

E-post
kundservice@danica.se

Vid frågor som gäller specifika ärenden eller innehåller personuppgifter rekommenderar vi att du kontaktar oss via säkra meddelanden ovan.

Ring
0752 48 10 00